بررسی پیش بینی سود آینده ختور در یک تحلیل

شرکت ایران رادیاتور فروش کارشناسی شده را برای دوره مالی منتهی به ۱۴۰۴ مبلغ ۴۳۹۹ میلیارد تومان پیش بینی کرد.

به گزارش صدای بورس، شرکت ایران رادیاتور فروش کارشناسی شده را برای دوره مالی منتهی به ۱۴۰۴ مبلغ ۴۳۹۹ میلیارد تومان اعلام کرد. این مبلغ برای مدت مشابه منتهی به ۱۴۰۳ مبلغ ۳۱۲۸ میلیارد تومان است.

فروش محقق شده شرکت برای دوره مالی منتهی به ۱۴۰۲ مبلغ ۲۵۰۲ میلیارد تومان است.

پیش بینی سود هر سهم پس از کسر مالیات شرکت برای دوره مالی منتهی به ۱۴۰۴ مبلغ ۷۶۰ ریال و برای دوره مالی منتهی به ۱۴۰۳ مبلغ ۵۸۲ ریال پیش بینی شده است. هچنین سود هر سهم شرکت برای دوره مالی منتهی به ۱۴۰۲ مبلغ ۵۱۴ ریال اعلام شده است.

حاشیه سود ناخالص شرکت برای سال الی مورد بررسی ۱۵.۰۳ درصد پیش بینی شده است.

شرکت ایران رادیاتور با نماد ختور تولید کننده انواع رادیاتور و مبدل های صنعتی است ترند جهانی رادیاتور خودروهای سواری و تجاری به سمت رادیاتورهای آلومینیومی سبک و ارزان قیمت تر است ایران رادیاتور نیز از سال ۱۳۹۸تولید رادیاتورهای آلومنیومی را در دستور کار خود قرار داده است.

علاوه بر این شرکت در حال بررسی توسعه بازار خود به تولید رادیاتورهای صنعتی در صنعت نفت و گاز و پتروشیمی است. شرکت عملاً مواد اولیه ورق ،مسی برنج و آلومینیوم را به نرخ متوسط ۷-۱۰ دلار بر اساس دلار (نیما) دریافت کرده و پس از فرآوری به انواع رادیاتور و مبدل های صنعتی با نرخ متوسط ۱۱-۱۶ دلاری تبدیل می.کند متوسط سود خالص دلاری شرکت حدوداً ۲.۵ دلار در هر تن تولید است و در مجموع به بالغ بر ۶ میلیون دلار می رسد.
یکی از عوامل کلیدی در پایداری سودآوری شرکت های قطعه ساز قدرت مانور این شرکت ها در مجوز افزایش نرخ و پویایی متناسب آن با توجه به شرایط بازار، عرضه و تقاضای محصولات و حضور مؤثر در بازارهای افتر مارکت است.

رادیاتور ایران از این حیث سابقه مناسبی دارد و ماهیت بازار رادیاتور خودرو که قیمت روی مصرف آن تأثیر اندکی دارد همواره به مدیران این شرکت کمک کرده که افزایش نرخها را به طور منظم متناسب با افزایش بهای تمام شده تعدیل کنند.

در حال حاضر بهای تمام شده دلاری شرکت افزایش یافته و انتظار می رود در پاییز و زمستان ۱۴۰۳ شرکت در نرخهای محصولات خود تعدیل های متناسبی را لحاظ کند در غیر این صورت حاشیه سود شرکت افت قابل توجهی خواهد داشت.

بررسی پیش بینی سود آینده ختور در یک تحلیل

منبع: کارگزاری مفید

کد خبر 505886

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =